teisipäev, detsember 29

Jõulud

Saigi Eestimaal ära käidud! Ja ka Soomes. Kuidagi ruttu käis see jõul kahjuks. Eelmine esmaspäev suundusimegi siis Raguliga Tallinna poole, jõudsime enne keskpäeva kohale. Martin tuli veel lahkelt järgi meile autoga, viisime asjad õikale ning läksime vanalinna kaema. Nii mõnus oli tagasi olla! Näitasin Ragulile platvormidelt vaadet, jõudsin ka ta raekojaplatsi vedada ning siis läksime sööma.
Peale kosutavat einet tahtsin R kioskist läbi käia et mingi suvakas sim kaart hankida. Kui ma aga sinna putkasse vabaduse platsil sisse astusin koos oma india kaasaga, siis müüa arvas kohe, et see on Ragulile mõeldud, kes tahab Eestis elul algust teha. Ta oli küll täiega tore naine, aga nii naljakas oli kuulata, kuidas ta ilusti seletas mida Ragul kõike tegema peab.
Siis saime Martiniga kokku, läksime Dublineri alla korrusele pubisse joogitama. Varsti ühines Grete, siis Mariann, siis Indrek. Ülilõbus oli! Koju jõudes polnudki nagu tunnet, et oleks purjus olnud, hommikul kah nagu paha polnud, aga kui me lõpuks laevale jõudsime, et Soome minna emme juurde, siis lõi küll peavalu sisse. Ja üldse nii rampväsinud olin, aga kui lõpuks kohale jõudsin ja Karin ning emme vastu tulid sadamasse, oli küll tuju hea ja üldse hea!
Käisime Helsingis veits ringi ning seejärel suundusime emme koju puhkama.
Järgmine päev käisime Suomelinnas, mis on saarekogum Helsingi lähedal, suht lühike praamisõit tuleb läbida, et sinna saada. Seal on igast varemed ja kahurid ja ilusad vaatepunktid.
Kuna päevavalgust peale seda kauaks ei jagunud, käisime ühes kohvikus, kus sai head karjala pirukat ja teed. Õhtul sõime jõulutoitu, avasime kinke ja vaatasime Mamma Miat. Päev oli vägagi korda läind!
Peale Soomet käisime issi juures, kus oli hea seltskond, imemaitsev toit, palju nalja ja kinke, head kodu õlut ja siidrit ja muud mõnusat! Peale söömise ja vedelemise käisime veel rabas!! Ilmaga suht vedas, võtsime kaasa ka jäägut, et külm ei hakkaks!
Kahjuks oli mingi aeg vaja issi juurest lahkuda, käisime emme, Karini ja Raguliga koos ära veel vanatädi juures ning vanaisa juures. Seal sai nii palju nalja, sest Andral oli oma nelja aastane tütar kaasas, kellel oli väga palju energiat ja Ragulil ei saa kunagi lastega mängimisest küllalt. Kahjuks oli ka aeg sealt lahkuda üsna pea, linnas saime Indrekuga kokku. Läksime raekoja platsis olevasse iiri pubisse, kus said head õlut ja süüa! Kuna see oli meie viimane päev reisul, siis ma olin lihtsalt niiii väsinud. Õismäele jõudes vennad ja peiks tahtsid veel pikalt jutte ajada, ma vajusin kohe ära ning õige pea tuli vist Karin ka magama..igal juhul talle jäi tsau ütlemata, sest ta veel põõnas kui me hommikul ära pidime hiilima.
Lõppkokkuvõttes väga äge puhkus! Ragulile Eesti väga meeldib, ta tahab juba praegu tagasi minna. Mu jaoks on Eesti külastuse järelkajastamine veel liiga masendav, oleks tahtnud kauemaks jääda :(
Täna juba käisime Londoni vahel. Õigemini Canari Wharfis, sest Ragul pidi Notes'i poodidesse mingeid asju viima. Issand, seal on nii palju kõrgeid ehitisi, hirm tuli peale! Suht suur šokk tulla Eesti maa talukestest sjuuksesse paika.
Me käisime veel seal kinos Star Warsi vaatamas, Canary Wharf oleks täpselt nagu mingi space ship!